2 tips til at skabe en professionel og indbydende hjemmeside

Hjemmesiden er din virksomheds ansigt udadtil. Potentielle kunder finder i dag i højere grad end nogensinde før virksomheder, ydelser, services, produkter o.lign. via nettet og vurderer dem på, hvordan deres hjemmeside virker. Derfor er det afgørende, at din virksomhed har en professionel webshop. Få to afgørende tips til at lave den rette webshop her.

1.      Følg med tiden

Noget af det absolut vigtigste, når hjemmesiden skal afspejle professionalisme og troværdighed, er, at den er tidssvarende. Det er altså vigtigt, at kunden kan se, at I som virksomhed følger med udviklingen, og dermed er proaktive og engagerede. Det kan I f.eks. vise på hjemmesiden med: 

-          Et moderne og stilet design, så kunderne kan se at virksomheden er professionel og up-to-date

-          En chatfunktion så kunderne kan spørge ind til produkter eller services

-          En velfungerende side – teknik i dag skal virke, ellers er kunderne hurtigt videre til noget andet

-          Overskuelig information - det er vigtigt i dag, hvor vi er vandt til at modtage nyheder i overskrifter. Ingen vil læse lange, tunge passager af information og gode argumenter for at vælge jer – så kort, overskriftsbaseret information virker bedst.

Hvis det virker kompliceret, kan det hjælpe at tage et kig rundt på andre professionelle hjemmeside og lade dig inspirere. Måske har de nogle geniale funktioner, som I ikke havde tænkt på?

2.      Lad hjemmesiden vise, hvem I er

Det er vigtigt, at virksomhedens webshop lever op til nogle standarder for design, information og funktion, men det er samtidig også helt afgørende, at siden skiller sig ud og afspejler virksomheden. Det behøver ikke at betyde, at I skal finde på et helt unikt design, men det er vigtigt, at sprogbrug, æstetik og funktioner viser noget om, hvad jeres værdier er, og hvad der får jeres virksomhed til at skille sig ud fra de andre.